Oudere consument biedt cafetaria omzetkansen

De oudere consument biedt de horeca kansen, meldde het Foodservice Instituut Nederland (FSIN), vorige week. Cafetariahouder Wim Markwat is het daarmee eens maar je moet ze wel ‘binnentrekken’. Op de slappe maandag en dinsdag krijgen 55-plussers een menuutje voor 55 procent van de prijs bij zijn Vitaria Eeterij Family in Nieuw-Vennep.

001_food-image-1017830.jpeg

De oudere consument eet en drinkt steeds meer buiten de deur, meldt het FSIN in haar onlangs verschenen Foodshopper Monitor. 72 procent van 50-64 jarigen bezoekt minimaal een keer per week een horeca- of leisurebedrijf. Bij de 65-plussers, de babyboomers met een ruime beurs, is dat zelfs 82 procent.

Cafetariahouder Wim Markwat laat zien dat ook cafetariahouders garen kunnen spinnen bij deze trend. Op de slappe maandag en dinsdag geeft hij 45 procent korting op menuutjes en plates aan 55-plussers én iedereen in hun gezelschap. De Eeterij, het zitgedeelte bij de cafetaria, is sindsdien goed gevuld. ‘We leveren marge in maar maken dat deels goed door extra drankjes te verkopen. Bovendien zien we deze mensen ook in weekends terugkomen,  bijvoorbeeld met hun kleinkinderen, omdat ze nu weten dat ze hier iets van hun gading kunnen vinden.’

Daarnaast zet Markwat ook in op andere trends die het FSIN signaleert, zoals waarde voor het geld, en de actiegevoeligheid van de consument. Daarover meer in Snackkoerier 9 van 4 mei.

De oudere consument biedt de horeca kansen, meldde het Foodservice Instituut Nederland (FSIN), vorige week. Cafetariahouder Wim Markwat is het daarmee eens maar je moet ze wel ‘binnentrekken’. Op de slappe maandag en dinsdag krijgen 55-plussers een menuutje voor 55 procent van de prijs bij zijn Vitaria Eeterij Family in Nieuw-Vennep.

001_food-image-1017830.jpeg

De oudere consument eet en drinkt steeds meer buiten de deur, meldt het FSIN in haar onlangs verschenen Foodshopper Monitor. 72 procent van 50-64 jarigen bezoekt minimaal een keer per week een horeca- of leisurebedrijf. Bij de 65-plussers, de babyboomers met een ruime beurs, is dat zelfs 82 procent.

Cafetariahouder Wim Markwat laat zien dat ook cafetariahouders garen kunnen spinnen bij deze trend. Op de slappe maandag en dinsdag geeft hij 45 procent korting op menuutjes en plates aan 55-plussers én iedereen in hun gezelschap. De Eeterij, het zitgedeelte bij de cafetaria, is sindsdien goed gevuld. ‘We leveren marge in maar maken dat deels goed door extra drankjes te verkopen. Bovendien zien we deze mensen ook in weekends terugkomen,  bijvoorbeeld met hun kleinkinderen, omdat ze nu weten dat ze hier iets van hun gading kunnen vinden.’

Daarnaast zet Markwat ook in op andere trends die het FSIN signaleert, zoals waarde voor het geld, en de actiegevoeligheid van de consument. Daarover meer in Snackkoerier 9 van 4 mei.