Domino’s Pizza vernieuwt logo en restaurantdesign

Bezorgketen Domino’s Pizza vernieuwt het logo en komt met een nieuw design voor de nieuwe vestigingen. Centraal in de ‘winkels’ komt het zogenaamde Pizza Theater zodat de gast ziet hoe de pizza’s vers worden bereid. Het logo en interieur worden ingevoerd bij alle nieuw te bouwen vestigingen in de V.S.

001_food-image-1051241.jpeg

Met het nieuwe winkeldesign richt de keten zich naast bezorging ook meer op de gast die de zaken bezoekt. Hetzij om pizza af te halen, hetzij om ter plekke te eten. Voor dat laatste, consumptie ter plekke, wordt het assortiment uitgebreid met meer grab-and-go items, zoals salades, melk, koekjes en kleinere hapjes. Daarmee wordt ingespeeld op de ‘grazende’ consument.

De winkels bieden met het Pizza Theater, een open bereidingsruimte, ook meer beleving. De gast ziet hoe de pizza vers wordt gemaakt. Ook kan de gast elektronisch volgen hoe ver het met de bestelling is.

De make-over is het sluitstuk van een proces waarin het assortiment drastisch werd aangepakt en de kwaliteit verbeterde. Zo’n zeventig procent van (de recepturen van) het assortiment werd onderhanden genomen.

De keten verandert daarnaast het logo. Vanaf oktober wordt het nieuwe logo ingevoerd. De merknaam verdwijnt uit het beeldmerk ,de twee ‘dobbelstenen’ blijven. Het komt alleen beschikbaar voor de nieuwe zaken of voor winkels die compleet zijn gerestyled. De keten hoopt dat het logo op termijn net zo bekend wordt als de gouden bogen van McDonald’s of de swoosh van Nike.