McDonald’s biedt meer gezonde keuzes in Happy Meal

McDonald’s heeft snoeptomaatjes en een ananasstick aan het Happy Meal toegevoegd. Daarmee worden de kindermenu’s weer iets gezonder. De hamburgerketen biedt al vanaf 2007 gezonde keuzes aan binnen het Happy Meal Menu, zoals vers fruit en worteltjes.

001_food-image-1016878.jpeg

De meeste ouders (87%) vinden de balans tussen lekker en gevarieerd eten heel belangrijk, blijkt uit onderzoek dat de keten onder 750 ouders heeft laten verrichten. Vooral wanneer ouders met hun kinderen in een restaurant eten, vinden zij het lastig om ervoor te zorgen dat hun kinderen voldoende groente en fruit eten.

In de praktijk blijkt een goede balans sowieso  lastig haalbaar. De helft van de ouders met kinderen tussen de 4 en 12 jaar is niet tevreden met de hoeveelheid groente en fruit die hun kinderen dagelijks eten. Ze vinden het eten van groente en fruit echter wel belangrijk. Zo blijkt dat 98% van de ouders er een goed gevoel van krijgt als zij ervoor kunnen zorgen dat hun kinderen voldoende groente en fruit eten.

McDonald’s speelt daarop in met de uitbreiding van het Happy Meal. Met succes, zo blijkt: 62% van de ouders ervaart het menu als een gevarieerde maaltijd voor hun kinderen. McDonald’s biedt al vanaf 2007 gezonde keuzes aan binnen het Happy Meal Menu, zoals vers fruit en worteltjes. Uit het onderzoek blijkt dat ouders het belangrijk vinden dat geregeld nieuwe producten als gezonde keuze binnen het Happy Meal Menu worden aangeboden (87%).

Want wanneer kinderen kunnen kiezen tussen verschillende gezonde producten, hebben zij meer interesse in het eten van deze producten. 6 op de 10 ouders zien dat de keuze tussen verschillende groente- en fruitproducten in het Happy Meal Menu zorgt voor meer interesse hierin. Ook het ‘fun’ maken van deze producten zorgt voor meer interesse van kinderen voor deze producten. Ouders (64%) geven aan dat de aantrekkelijke verpakking en de speelse vorm van de groente- en fruitproducten in het Happy Meal Menu de belangstelling van hun kinderen voor deze producten vergroot. Met de bijzondere Chiquita ananassticks en de speciaal verpakte snoeptomaatjes met het Happy Character maakt McDonald’s ook deze nieuwe producten ‘fun’, stelt de keten in een persbericht.