McMood wint Bekendste Burger competitie

James Zeelenberg uit Utrecht heeft met zijn McMood de eerste co-creatie campagne van McDonalds gewonnen. Hij is daarmee de Bekendste Burger van Nederland.

001_food-image-1068401.jpeg

Martijn Krabb, jurylid en presentator van de finale, maakte dit maandag 17 september bekend. De McMood, een broodje met kaastopping, rundvlees, cheddarkaas, augurk, tomaat en ijsbergsla met spiegelei en de chte McDonalds Fritessaus, is vanaf morgen verkrijgbaar in de McDonalds restaurants in Nederland.

De McMood ontving 744.000 stemmen en na een kritische jureringsronde en een test door een consumentenpanel kwam de McMood uit meer dan 114.000 inzendingen naar voren als winnaar van De Bekendste Burger. De McMood won daarmee van twee andere topfavorieten: de Italiaans getinte McAzzurro en het Surinaamse broodje.
De Bekendste Burger van Nederland
Bij de titel Bekendste Burger gaat het om meer dan alleen de foto van James Zeelenberg in de McDonalds restaurants. Zo is hij deze maand te zien in de landelijke reclamecampagne van McDonalds en mag hij (voor even) gaan leven als een echte VIP. Dit houdt onder andere in dat hij samen met zijn familie mag verblijven in een luxe villa, zich mag laten rijden in een auto met priv chauffeur, genieten van de maaltijden van een priv kok en allerlei andere VIP-uitjes mag beleven.