Veel minder bezoekers voor BBB

Veel minder bezoekers voor BBB

De beurs in de Maastrichtse expositiehallen MECC trok de eerste twee dagen 6.820 bezoekers. In 2011 kwamen uitgesmeerd over vier dagen ruim 22.500 bezoekers op de beurs af, meldt Out of Home Shops.

De organisatie van de EFFF koos er vorig jaar voor om zelfstandig verder te gaan. De beurs staat, eveneens in de MECC, in oktober op het programma. Volgens woordvoerder Marjolein Peerboom is BBB druk bezig om volgend jaar weer een beurspartner op het gebied van gastronomie aan zich te binden. ‘Daarvoor zijn we op zoek naar stakeholders,’ aldus Peerboom.

Exposanten klaagden vooral dinsdag over de geringe drukte. ‘Een timide stemming,’ omschreef Royaan-rayonvertegenwoordiger Piet Vlasblom de sfeer. ‘Om een uur of vijf ’s middags zak je bijna door je hoeven, zo rustig.’ Maurice de Kroon van Van Reusel Snacks merkt dat de beurs al enkele jaren ‘stapjes terug’ maakt. ‘Ons geluk is dat we nieuwe producten kunnen laten zien. Kan dat niet, dan heb je hier een mindere beurs.’

donderdag 02 februari 2012, Out of Home Shops, Suzanne de Heer