Aardappeloogstdag Bram Ladage druk bezocht

De eerste aardappeloogstdag van verse frietketen Bram Ladage is goed bezocht. Naar schatting kwamen zo’n duizend klanten en relaties een kijkje nemen waar de frieten nu eigenlijk,vandaan komen.

001_food-image-1065693.jpeg

Bram Ladage wil graag de herkomst van de friet met de klanten  delen. Daarom hield het bedrijf  zaterdag 8 september een  aardappeloogstdag bij de aardappelboeren van Novifarm in Numansdorp. ‘We willen de herkomst van onze frieten laten zien. Steeds meer mensen willen graag weten waar hun voedsel vandaan komt. Zo’n dag onderstreept het authentieke en verse karakter van onze frites. Bovendien maken we de consument zo duidelijk dat er heel wat stappen zijn voor een frietje in de puntzak belandt. Het product frites wordt nogal eens onderschat, dat vergt vakmanschap en fingerspitzengefühl door de hele keten.’
Tijdens de dag konden kinderen zelf aardappels rooien. Daar zaten een 30-tal Gouden aardappels tussen.  Elk goed voor een jaar lang, wekelijks ene gratis frietje. Ton van Oeveren won er als toegift zelfs een reisje naar Eurodisney mee. De zelfgerooide aardappels werden overigens netjes geschrapt en gesneden en tot een kakelvers ‘Brammetje’ verwerkt.
Om de aardappel als primeurproduct neer te zetten werd ook een kistje ‘eerste oogst’ geveild. Die veiling kenden twee winnaars. Toen Gijs Okkerman van bakwandenfabrikant  QBTEC en Gert van Duinen van ZNP Verpakkingen beiden hun hand opstaken bij een bedrag van €1500 sloeg Bram Ladage snel af en verkocht beiden een kistje. De in totaal €3000 gaat naar het Sophia kinderziekenhuis in Rotterdam waar de keten wel vaker actie voor voert.