McDonalds laat consument burger bedenken

McDonalds heeft de campagne Bekendste Burger van Nederland afgetrapt. Via Bekendsteburger.nl kan iedereen in de maand mei een burger samenstellen en beoordelen. Maandag 4 juni kiest een jury met onder andere Martijn Krabb de winnende burger, die vanaf september verkrijgbaar is in alle restaurants van de fastfoodketen.

001_food-image-1018421.jpeg

De hele maand mei kunnen belangstellenden online een eigen burger samenstellen. Daarbij is keuze uit zeventig ingredinten. Via dezelfde website kan ook worden gestemd op de ingeleverde creaties. De tien burgers met de meeste stemmen worden beoordeeld door een jury met daarin Martijn Krab, die drie finalisten kiest. De winnaar wordt maandag 4 juni bekendgemaakt.

Dinsdag 1 mei om 15.20 uur waren al 457 creaties bedacht. De winnende burger krijgt de naam van de bedenker en is vanaf september verkrijgbaar in alle Nederlandse vestigingen van McDonalds. Bovendien gaat de winnaar een rol spelen in de nieuwe reclamecampagne en ontvangt hij of zij een vip treatment.

Voor McDonalds is het de eerste co-creatiecampagne. Een unieke kans om aan te sluiten bij de wensen van onze gasten, aldus Jo Sempels, directeur van McDonalds Nederland. We weten dat consumenten graag zelf iets bedenken en creren, daar spelen we op deze manier prima op in.

Foto: Christiaan Krop